DUzun's Web
Programare, proiecte personale, divertisment

DUzun it's ME
 
  
News
Stack Visual
 

 Componenta vizuală DigiStack (TDigiStack) și proprietarea Stack: TStrStack

Folosind componenta DigiStack, puteți vedea evoluția stivei in timpul execuției algoritmului care folosește această stivă. Proprietatea Stack de tipul TStrStackconține valorile din stivă și oferă proprietăți și metode de acces a acestor valori în calitate de String, Integer, Real, Char, Byte, Boolean.
Proprietatea Stack trebuie să fie utilizată în algoritmul pe care dorim să-l examinăm pentru a vedea evoluția valorilor pe componenta DigiStack.
Proprietatea Stack poate conține un tablou obișnuit de numere, text, sau o matrice de elemente ByteChar sau Boolean.

Exemplu de folosire:

var St: TStrStack;
    sum: Real; 
...
St := DigiStack.Stack;
St.Count := 2;           // Seteaza lungimea tabloului
St.Str[0] := '23 lei (pentru ...)';
St.Str[1] := '45.3 $ (text explicativ)';
St.Push(123.456);        // Adăugarea unui element la coadă
St.UnShift('se evalueaza ca 0'); // Adăugarea unui element la început 
sum := St.Int[0];        // Primul element ca Integer
sum := sum + St.Flt[-1]; // Ultimul element ca Float (Real)
St.Chr[1, 5] := '%';     // Accesul elementelor stivei ca matrice bidimensională
sum := St.PopInt;        // Extragerea ultimului element din stivă
sum := St.ShiftFlt;      // Extragerea primului element din stivă

 

Clasa TStrStack este derivată din TStringList și adaugă suportul firelor de execuție paralele. Astfel componenta DigiStack poate ”exista” în firul de execuție principal, iar în alt fir de execuție algoritmul examinat poate folosi proprietatea acesteia DigiStack.Stack pentru ”necesitățile” sale. În același timp orice skimbare în lista de valori Stack se reflectă în timp real pe componenta vizuală DigiStack.

Aplicația Stack.exe

Aplicație Stack.exe folosește componenta DigiStack pentru a reprezenta vizual evoluția stivei în timpul execuției unor algoritmi de back-tracking.

Algoritmii examinați se execută într-un fir de execuție diferit de cel principal, ceea ce permite dirijarea procesului de execuție al algoritmului (viteza, pauza, oprire) prin interfața grafică a aplicației (UI - User Interface).

Aplicația conține o pagină de setări. Poate fi configurat aspectul vizual al stivei și al elementelor acesteia, viteza de execuție, modul de interacțiune cu utilizatorul, ș.a.

Stack_bktr

 

  </> 19.04.2010

Aici acumulez programe şi algoritmi interesanti alcătuiţi de mine (cu mici excepţii) pe parcursul studierii unor limbaje de programare.

Cea mai mare parte din ele sunt realizate în Pascal. 

Nu am scopul creării unui curs specializat sau a descrierii detaliate a anumitor limbaje, ci doar prezint informaţii utile, plus ceva exemple interesante...

 

Răsfoitorul de fișiere (File Browser):

Codul sursă al programelor este organizat în mape şi fişiere.

Paginile care conțin cod sursă de programe de regulă au un răsfoitor de fișiere în partea stangă a paginii reprezentat de un bloc cu titlul „File Browser”.

Pentru a vizualiza un program sau conţinutul unei mape, faceţi click pe numele fişierului / mapei. Dacă fişierul nu este textual, el se va descărca automat, iar dacă este textual, conținutul lui se va afișa într-un bloc pe centrul paginii.

Pentru a descărca un fişier, faceţi click pe dimensiunea (size) lui.

arr_d Limba / Language


 


arr_r Login

Flag Counter